Tudja, miért vágyik annyira az új iPad-re?

Sokan a harmadik generációs iPad érkezését monomániásan várják. Megtölti fejüket a gondolat, hogyan fogja a fényes új játékszer forradalmasítani életüket. Hajlandóak órákig sorba állni és feláldozni nehezen megkeresett pénzüket, melynek meglenne a helye, hogy megszerezzék az Apple új játékszerét. Ugyanúgy, ahogy valószínűleg korábban az iPad-eket és iPhone-okat a múltban. Miért akarják állandóan birtokolni a legújabb dolgokat?

Az újdonság csábítása a fogyasztók egy különleges rétegét érinti. Pszichológus kutatók bizonyították, hogy mindnyájunknak megvan a maga vágyódási szintje új dolgok iránt. Ezt szakszóval neofiliának nevezik. A kíváncsiság, mely régóta ismert, hogy embereknél és állatoknál szellemi inger, eltérő szinten mindnyájunkban ott van. Az újdonság keresése automatikus lelki orientáció, egyike a négy alapvető személyiségi jellemzőnek.

Azok az emberek, akiknek magas fokú az újdonság keresési szintje, vonzódnak az új helyzetek, tapasztalatok, és persze a birtokba vett tárgyak iránt. Hajlamosak impulzív elhatározásokra, a rendezetlenségre, jutalmak keresésére és megszerzésére. A kutatók azt is kimutatták, hogy az újdonság keresése gyakran szenvedélybetegségekhez társul, a kábítószerezést is beleértve.

Általánosságban a neofiliások kényszert éreznek arra, hogy állandóan figyeljék a legújabb, legmagasabb szintű technológiai eredményeket, és az elsők a sorban, ha a legújabb játékszer megjelenik a boltokban. A boldogság, amit éreznek, míg legújabb játékszerüket dajkálják, hasonlít ahhoz az örömhöz, mely az agy jutalom központjában keletkezik, amikor bármilyen fajta szenvedély kielégülést nyer. A techno-játékszerek különösen vonzóak azért, mert maguknak is addiktív jellemzői vannak, Sajnos az öröm hamar elhalványul, ahogy az agy alkalmazkodik, és keresi az újabb jutalmazó újdonságot.

Ezek az emberek hamar megunják tárgyaikat. Mostanra az iPad2, mely valamikor legközelibb társuk volt, vesztett vonzerejéből és hasznosságából. Készek arra, hogy felbontsák a barátságot, mintha ez valamilyen bosszantó korábbi ismerős lenne a Facebook-on. Egy nap valószínűleg ugyanúgy fognak majd érezni a harmadik generációs iPad iránt is.

Ha Ön egy valódi technológiai neofil, kockáztatja, hogy sok boldogtalanságot okozzon magának. Az áldozat, melyet időben, energiában és pénzben hoz, felelős részben a rosszkedért. Ami még fontosabb, az állandó vágyódás kimeríti lelki tartalékait. Nem fog a jelenben élni, mert a pillanat hamar unalmas lesz.

Mindig rossz a neofilia? Határozottan nem. Az új tapasztalatok iránti nyitottság az Ön legpozitívabb személyiségi vonása lehet. Könnyebben alkalmazkodik a változó világhoz és soha nem fogják azzal vádolni, hogy megragadt a múltban. Az újdonság keresés hasznos, mert az agyat rábírja arra, hogy állandóan alkalmazkodjon a változó ingerekhez, ez az agyat egészségesen és élénken tartja a későbbi életévekben is.

Ha azonban a neofilia szenvedéllyé válik és eluralkodik az életén, vissza kell vennie az ellenőrzést. Az egyik számba jövő stratégia lehet, ha fogja az egyik viszonylag új szerzeményét, amit egy kicsit un, és elteszi egy hétre. Ahogy múlnak a napok, észre fogja venni, hogy hiányozni fog az öreg megbízható tárgy. Észre fogja venni, hogy mennyire kényelmesen érezte magát öreg barátjával, melynek gombjait és érintőképernyőjét elsajátította, és már nem fogja érezni annak szükségét, hogy kicserélje.

A másik lehetőség, hogy átmenetileg engedjen neofiliás fantáziájának, de csak biztonságos módon. Hagyja otthon a hitelkártyáját, készpénzét, menjen el a boltba, játsszon kívánsága tárgyával, aztán távozzon, vásárlás nélkül. Mondja meg agya jutalmazási központjának, hogy hűljön le. Lélegezzen!

A következő lépés, hogy gondolja végig, miért is rossz ötlet elsőnek ugrani a legújabb divatra. Az elsőként vásárlók hajlamosak olyasmiket tenni és vásárolni, ami visszatekintve butaságnak látszik. Például éjszakán át sorban állnak olyan termékekért, ami később mindenhol várakozás nélkül kapható lesz néhány nap múlva, A korai vásárlók valószínűleg többet is fognak fizetni, mint azok, akik egy kicsit később veszik meg ugyanazt a terméket. Végül pedig, mielőtt valamilyen új terméket vesz, olvassa el az értékeléseket, főleg a kritikusakat, és ezután döntsön. Vegye át az irányítást, ne hagyja elszabadulni neofiliás ösztöneit.


« vissza

Időpont foglalás

 

Időpont foglalás ›
A foglaláshoz regisztráció szükséges.
Regisztráció ›
Ha már regisztrált, az oldal tetején található link segítségével beléphet.
Az orvos válaszol
Tegye fel kérdését - írásban válaszolunk Önnek Kérdezzen Ön is! ›
Mennyire tetszenek Önnek a megújult Citymed oldalak?